کسب نمره در Re-Tell Lecture آزمون PTE

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد در این مطلب آموزش آزمون PTE به یکی از بخش های مهم آزمون PTE اشاره می کند. کسب نمره در Re-Tell Lecture آزمون PTE برای بدست آوردن نمره ۶۵+ بسیار مهم می باشد. اگر شما هم برای رفتن به استرالیا نیاز به این نمره دارید حتما این متن را تا انتها دنبال کنید.

به روش های کسب نمره در Re-Tell Lecture آزمون PTE توجه کنید:

تسک Re-Tell Lecture آزمون PTE مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ شما را ارزیابی می کند. شامل گوش دادن به یک سخنرانی کوتاه است که ۶۰-۹۰ ثانیه طول می کشد و سپس شما ۴۰ ثانیه وقت دارید تا از نکات اصلی سخنرانی خلاصه ای شفاهی ارائه دهید.

تمرکز اصلی این تسک روانی کلام شما است. مهم است که از مکث ها، درنگ ها و تکرارهای بیش از حد اجتناب کنید. موقع تلفظ هم این مساله اهمیت دارد، مهمتر این است که شما بیش از حد آرام صحبت نکرده و روی تلفظ هر لغت بیش از حد تاکید نکنید. به جای آن شما باید تلاش کرده و به طور طبیعی صحبت کنید، همان طور که یک گویشور بومی این کار را می کند.

در مورد اینکه خلاصه تان باید شامل چه چیزهایی باشد، فراموش نکنید که این فقط یک خلاصه است – لازم نیست که شما هر جزئیاتی را بیان کنید، فقط نکات اصلی را بگویید. سوال مفیدی که می توانید از خود بپرسید این است، “در مجموع سخنرانی درباره ی چه بود؟”

شما همچنین باید در یادداشت برداری خوب باشید تا در این تسک عملکرد خوبی داشته باشید. مخصوصاً، همان طور که شما به سخنرانی گوش می دهید باید لغات کلیدی و عباراتی را که در بازگوییِ آنچه شنیده اید کمکتان می کنند، شناسایی کنید و بنویسید.

در مجموع، این نکات را در یاد داشته باشید:

برای شروع آماده باشید.

شما باید متمرکز و آماده باشید تا به سخنرانی گوش دهید چون به طور خودکار بعد از ۳ ثانیه شروع می شود.

یادداشت ها

درباره ی موضوع سخنرانی یادداشت های کوتاهی بردارید. مواردی که موقع یادداشت برداری برایتان زمان می خرند شامل اختصارات و سمبل ها هستند.

نکات اصلی را شناسایی کنید

به محض اینکه سخنرانی به پایان برسد یک مکث ۱۰ ثانیه ای خواهید داشت. به یادداشت های خود نگاهی بیندازید و زیریا دورِ نکات و لغات مخصوص خط بکشیدتا برای صحبت خود آماده شوید.

به طور واضح و به آرامی صحبت کنید

البته که لازم نیست شما فریاد بزنید، اما باید با تلفظ درست با صدای بلند و به طور واضح صحبت کنید تا میکروفون هر چه را می گویید متوجه شود. تلاش کنید تا هر موقع که چند ثانیه وقت آزاد داشتید نفس آرام و عمیقی بکشید. این به شما کمک می کند تا تمرکز کرده و عملکرد بهتری داشته باشید.