برخی افسانه‌ها و حقایق درباره ی آیلتس

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به برخی افسانه‌ها و حقایق درباره ی آیلتس و اینکه تا چه حد باید به آنها توجه کرد اشاره می کند. در کل بهتر است بدانید بسیاری از اطلاعاتی که افراد مختلف در مورد آیلتس بیان می کنند به هیچ عنوان معتبر نیست. بیایید به برخی از این اطلاعات توجه کنیم.

برخی افسانه‌ها و حقایق درباره ی آیلتس
برخی افسانه‌ها و حقایق درباره ی آیلتس

اما به برخی افسانه‌ها و حقایق درباره ی آیلتس توجه کنید:

میلیونها دانشجو در سرتاسر دنیا هر ساله در آزمون آیلتس شرکت میکنند. آیلتس به عنوان یکی از مهمترین آزمونها برای دانشجویان غیر بومی زبان انگلیسی محسوب می شود که می خواهند به دنبال تحصیلات عالی به خارج بروند. آیلتس همچنین برای آنهایی که میخواهند به بریتانیا، ایالات متحده ی آمریکا، استرالیا یا کانادا مهاجرت کرده یا به آنها مهاجرت کنند، الزامی است.

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین افسانه ها و حقایق را راجع به آیلتس برای داوطلبین هندی آیلتس شامل کنیم. داوطلبین همچنین آنها را به عنوان نکات آیلتس برای آزمون می شناسند و آنها را برای راهنمایی به خاطر می سپارند.

  • قالب و پرسش های آزمون آیلتس که همزمان در سرتاسر دنیا برگزار میشوند یکسان هستند.
  • داوطلبین همزمان که به بخشهای ریدینگ و لیسنینگ آزمون پاسخ می دهند می توانند برای نوشتن اسامی خاص از حروف بزرگ یا کوچک استفاده کنند که در حالات دیگر چزو قوانین سفت و سخت زبان انگلیسی است.
  • معمولاً مؤسساتی که مدعی بهترین آموزش آیلتس هستند، نه تجهیزات و نه نیروی کاری لازم برای داوطلبین را در اختیار ندارند.
  • داوطلبین برای هر دو تسک ۱ و ۲ از آزمون رایتینگ اجازه دارند از محدوده ی تعداد لغات بیشتر بنویسند. با اینحال از داولبین انتظار می رود که پرسشها را به شیوه ای جامع پاسخ دهند.
    هیچ امتیاز منفی برای بخشهای آیلتس وجود ندارد.
  • بخش ریدینگ در یک جلسه می تواند سخت و در جلسه ای دیگر آسان باشد. سطح سختی این بخش یکدست نیست بنابراین داوطلبین باید به تناسب برای آن آماده باشند.
  • داوطلبین وقتی پرسشهای بخشهای مختلف را می خوانند باید مطمئن شوند که دست خطشان قابل خواندن است.

اگر داوطلبین در هر بخش از آزمون آیلتس پرسش یا ابهامی داشتند باید با یک متخصص آموزش در مؤسسات آموزشی شهرشان مشورت کنند.