آیا تافل منقضی می‌شود؟

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد در حوزه تافل قویترین دوره ای آموزشی را برگزار می کند. اما سوال بسیاری این است که آیا تافل منقضی می‌شود؟ یا یا آزمون TOEFL تاریخ انقضا دارد؟ برای دریافت جواب ا ما تا انتهای این متن همراه باشید.

آیا تافل منقضی می‌شود؟
آیا تافل منقضی می‌شود؟

اما آیا تافل منقضی می‌شود؟

آیا از زمان اخذ مدرک تافل‌تان زمان زیادی می‌گذرد؟ در اینصورت ممکن است بپرسید: آیا آزمون تافل منقضی می‌شود؟ بله، می‌شود. اما کی؟

آزمون تافل چه زمانی منقضی می‌شود؟

بر اساس قوانین رسمی ETS، نتایج آزمون تافل دو سال بعد منقضی می‌شود. اغلب دانشگاه‌ها از این قانون پیروی می‌کنند و می‌خواهند نتایج تافلی را ببینند که کمتر از دو سال دارد.

بهرحال در موارد نادر یک دانشگاه می‌تواند قوانین خود را برای تاریخ انقضای نتایج تافل داشته باشد که از قانون ۲ ساله‌ی ETS متفاوت است. مثلاً دانشگاه هاروارد نتایج آزمون تافلی که تا سه سال هم قدمت دارند را پذیرش می‌کند.

اگر درباره‌ی قوانین دانشگاه مورد نظر خود برای زمان انقضای نتایج آزمون تافل، اطمینان ندارید، مجدداً با دفتر پذیرش هماهنگ کنید.

چرا نتایج آزمون تافل منقضی می‌شود؟

اگر آزمون تافل شما نزدیک به منقضی شدن باشد، این سؤالی است که با یأس می‌پرسید. قطعاً موجب ناراحتی است که نمره‌ی تافل خوبی داشته باشید و منقضی شود.

اما سیاست انقضای تافل دلیلی دارد. توانایی شما در زبان دومتان در طول زمان می‌تواند تغییر کند. ممکن است دانش‌آموزان ESL با گذشت سال‌ها پیشرفت کنند… اما همچنین می‌توانند از تمرین دست کشیده و در واقع بخشی از انگلیسی خود را از دست بدهند. باور کنید یا خیر، شرکت مجدد در آزمون تافل بعد از دو سال برای شما خوب است. به شما اجازه می‌دهد که توانایی‌های انگلیسی خود را دوباره ارزیابی کنید و پیش از بازگشت به دانشگاه، مقداری تمرین انگلیسی داشته باشید.

آیا نتایج سایر آزمون‌های انگلیسی نیز منقضی می‌شود؟

بله، قطعاً. آزمون آیلتس در دو سال منقضی می‌شود و همینطور آزمون TOEIC و حتی اگر آزمون تافلی ثانویه بدهید که تاریخ انقضای رسمی نداشته باشد، احتمالاً دانشگاهی که برای پذیرش اقدام کرده‌اید، آن را قبول نخواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که اگر مدرک تافل شما تا پس از اولین روز کلاس شما منقضی نشود، احتمالاً مشکلی نخواهید داشت. با اینحال برخی از دانشگاه‌ها ممکن است نخواهند مدرک تافلی را قبول کنند که پیش از اتمام اولین ترم شما، منقضی می‌شود.