معایب کتاب TOEFL official Guide

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به برخی از معایب کتاب TOEFL official Guide می پردازد. در مطالب قبل به مزایایی بی نظیر این کتاب اشاره کردیم و حالا به برخی از معایب آن نیز می پردازیم.

اما معایب کتاب TOEFL official Guide چه مورادی است؟

معایب کتاب TOEFL official Guide
معایب کتاب TOEFL official Guide

۱- فقدان نکات و استراتژی ها
احتمالاً اشکال اصلی این کتاب فقدان حقه ها یا استراتژی هایش برای حل سوالات سخت است. چون کتاب TOEFL official Guide توسط ETS ایجاد شده است، توضیح دقیقی از این که تافل چگونه است می دهد. با این حال، ETS  هم از شما می خواهد تا سوالات را به روش ‘رسمی’ حل کنید و برای رسیدن به جواب از حقه یا راه میان بر استفاده نکنید.
به همین منظور، کتاب شامل خیلی از حقه ها برای جواب دادن به سوالات نمی شود، و، موقعی که شامل بشود، اغلب خیلی واضح هستند یا به طور مخصوصی کمک کننده نیستند. برای مثال، موقع بحث کردن درباره ی استراتژی ها برای جواب دادن به سوالات قسمت ریدینگ، نکته ی اصلی ارائه شده این است که ‘متون را به طور سطحی بررسی کنید تا حقایق را پیدا کرده و مورد تاکید قرار بدهند.’ این خیلی مبهم است و یک نصیحت اساسی است که بیش تر مردم از قبل می دانند.

۲- اطلاعات کم درباره ی لغات
دایره ی لغات قوی، کلید کسب نتیجه ی عالی در تافل است‌. نه تنها شما باید در قسمت رایتینگ مقالات کامل بنویسید، بلکه باید قادر باشید تا لغات استفاده شده در قسمت های دیگر امتحان را هم شناسایی کنید. ندانستن معنای یک لغتِ مخصوص می تواند جواب دادن به یک سوال یا مجموعه سوال را برایتان سخت یا غیر ممکن کند.

۳- راهنمایی کم درباره ی چگونگی سازمان دهی مطالعه ی خود
اگر شما به دنبال نصیحتی درباره ی چگونگی درست کردن یک برنامه ی درسی یا سازمان دهیِ آمادگی خود برای تافل هستید، این کتاب منبعی عالی نخواهد بود. در مجموع، کتاب کم تر از نصف صفحه را به نصیحت درباره ی چگونگی پیش بردن یک برنامه درسی و سازمان دهی مطالعه ی خود اختصاص می دهد، و اطلاعاتی که در اختیار قرار می دهد خیلی پایه ای است‌. اگر شما دوست دارید راهنمایی بیش تری درباره ی این که چه طور و چه وقت مطالعه کنید، چه طور یک برنامه ی درسی درست کنید، یا چه طور اهداف مطالعه ی خود را تنظیم کنید، احتمالاً باید از منبعی دیگر استفاده کنید.