اسپیکینگ آیلتس: مهم ترین ۶۰ ثانیه در آیلتس

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به ارائه نکاتی پیرامون آیلتس و به خصوص بخش Speaking آیلتس اشاره می کند. بیایید به اسپیکینگ آیلتس: مهم ترین ۶۰ ثانیه در آیلتس توجه کنید. پس با ما همراه باشید.

اسپیکینگ آیلتس: مهم ترین ۶۰ ثانیه در آیلتس را ببینیم:

ielts speaking most important 60 seconds
ielts speaking most important 60 seconds


در قسمت ۲ از امتحان اسپیکینگ یک کارت با یک عنوان به شما داده خواهد شد و ۶۰ ثانیه برای آماده شدن وقت دارید. سپس شما باید به مدت یک تا دو دقیقه درباره ی موضوع صحبت کنید. این یک دقیقه از زمان آماده سازی کاملاً مهم است، و می تواند در دستیابی به نمره ی کلیِ مورد نیازتان – یا نرسیدن به آن تفاوت ایجاد کند. ما در این پست به این مساله می پردازیم که شما چه طور باید از آن ۶۰ ثانیه ی ضروری استفاده کنید.

برای دانلود نمونه سوالات اسپیکینگ با جواب کلیک کنید

می توانم انتظار چه نوع موضوعی را داشته باشم؟

موضوع روی کارتِ تمرین چیزی است که هر کس می تواند درباره اش صحبت کند. هیچ دانش تخصصی لازم ندارد. احتمالاً از شما پرسیده می شود که درباره ی یک دوست، مالکیتِ چیزی، یک محل، یک تبلیغ یا اختراعی صحبت کنید. در این جا یک مثال آورده شده است:
چیزی را توصیف کنید که مالک آن هستید و برای‌تان خیلی مهم است.
شما باید بگویید:
آن را از کجا گرفتید
چه مدت آن را داشته اید
برای چه چیزی از آن استفاده می کنید؛ و
توضیح دهید که چرا برای‌تان مهم است.
شما باید به مدت ۱ تا ۲ دقیقه درباره ی موضوع صحبت کنید.
شما یک دقیقه وقت دارید تا درباره ی آن چه که می خواهید بگویید فکر کنید.
اگر شما بخواهید می توانید برای کمک به خود تا حدی یادداشت بردارید.

برای شروع آزمون آیلتس آنلاین رایگان کلیک کنید

من چه طور می توانم در ۶۰ ثانیه آماده شوم؟

اول، روی موضوع تمرکز کنید و زیر آن خط بکشید. شما در این مورد زیر “آن چه که مالکش هستید” خط می کشید. همه ی صحبت‌تان باید درباره ی این آیتم باشد؛ برای صحبت درباره ی چیزی دیگر هیچ نمره ای نخواهید گرفت. حالا شما باید تصمیم بگیرید که دقیقاً درباره ی کدام آیتم صحبت خواهید کرد. یک مثال واضح در این مورد موبایل‌تان است.
کارتِ تمرین به شما کمک می کند تا با ایجاد یک ساختار برای صحبت درباره ی موبایل خود آماده شوید. کارتِ بالا چهار نقطه دارد. شما در حالت ایده آل سه ایده را به هر نکته اختصاص می دهید، و این مطالبِ زیادی را برای صحبت در دو دقیقه برایتان فراهم می کند. همان طور که شما به این نکته ها فکر می کنید، به یاد داشته باشید که لازم نیست حقیقت را بگویید.

یک نمونه را ببنید

پس، شما برای نقطه گلوله ای ۱ در کارتِ تمرین احتمالاً یادداشت های زیر را برمی دارید:
کادویی از والدین
خریداری شده در آمریکا
سورپرایزی بزرگ
این سه مساله را برایتان فراهم می کند تا درباره اش صحبت کنید:
من اول به شما این را خواهم گفت که موبایلم را از کجا گرفتم. یک هدیه از طرف پدر و مادرم برای تولد هجده سالگی ام بود. مادرم به سفری کاری در آمریکا رفته بود، و مویابلم را از آن جا خرید. سورپرایز خارق العاده ای بود چون من قبلاً هرگز چنین هدیه ی گرانی نگرفته بودم.

حالا بیایید به نقطه گلوله ای ۲ برویم:
۸ ماه/ از موقع تولد
آخرین موبایل ۵ سال
بیش ترین حد ۵ سال است
دوباره، شما سه نکته برای گفتن دارید:
آماده کردنِ زبانی که شما می توانید از آن استفاده کنید
آیا متوجه شده اید که عبارات مفیدی (“زبان ساختاری”) وجود دارند که می توانید زودتر آن ها را آماده کنید، و می توانند در هر موضوعی استفاده شوند. در این جا سه مثال آورده شده است:
Firstly, I’m going to tell you about…
As I mentioned before…
As a result…
دانستن این زبان دو مزیت را برای شما فراهم می کند. اول این که ممتحن تحت تاثیر قرار می گیرد. دوم این که زبان از قبل آماده شده، زمان کمِ اضافی‌ای را در اختیار شما قرار می دهد تا روی موضوع تمرکز کنید.

حالا شما امتحان کنید

موبایل خود را درآورده و زمان سنج را بیاورید. آن را برای یک دقیقه تنظیم کنید. سپس یک آیتم را برای صحبت انتخاب کنید و یادداشت بردارید. برای هر نقطه گلوله ای به سه نکته فکر کنید. سپس موقع صحبت به مدت دو دقیقه صدای خود را ضبط کنید.
به صحبت خود گوش کنید، و آن چه را که گفتید یادداشت کنید. شما چه قدر خوب ایده های خود را ساختید؟ آیا از “زبان ساختاری” استفاده کردید؟ اگر نه، درباره ی این فکر کنید که چه طور می توانستید تمرین را بهتر انجام دهید. تا حدی از “زبان ساختاری” که می توانستید استفاده کنید، یادداشت بردارید.
سپس، دوباره امتحان کنید.