چگونه زبان چینی تجاری را یاد بگیریم؟

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد کلاس های مختلف زبان چینی مانند زبان چینی تجاری را برای زبان اموزان برگزار می کنند. اما چگونه زبان چینی تجاری را یاد بگیریم؟ با ما همراه باشید.

چگونه زبان چینی تجاری را یاد بگیریم؟
چگونه زبان چینی تجاری را یاد بگیریم؟

بیایید بفهمیم چگونه زبان چینی تجاری را یاد بگیریم؟

زبان چینی به این معروف است که یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. با وجود اینکه یکی از چالش‌برانگیزترین زبان‌‌ها است، هزاران نفر از سرتاسر دنیا در هر روز مشغول یادگیری زبان چینی هستند. این حقیقت که این زبان برای هر کسی که به دنبال کار در چین، سنگاپور یا هر کشور آسیایی دیگر است به یک الزام تبدیل شده است باعث می‌شود که این زبان برای هر کسی که در پی موفقیت در دنیای تجارت است، ضروری باشد.

موقعیت چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان تا حد زیادی به افزایش افرادی که این زبان را یاد می‌گیرند کمک کرده است. برای همین، شما هم نمی‌خواهید از باقی دنیا همزمان که شروع به صحبت کردن به این زبان می کنند، عقب بیفتید. زبانی که تا چند سال آتی دنیای اقتصاد را جهت‌دهی خواهد کرد. در زیر به یکسری نکات اشاره می‌کنیم تا به شما در تسلط بر این زبان طی کوتاه‌ترین مدت ممکن کمک کند.

۱- انگیزه ی درست را به دست آورید و به سوی یادگیری پیش بروید

یادگیری یک زبان جدید مستلزم تمرین و توجه زیادی به جزئیات است. چینی یک زبان صوتی است و به جای حروف الفبایی از هزاران کاراکتر استفاده می کند. این یعنی زبان کمی متفاوت از زبان های اروپایی دیگر است اما همان طور که خیلی از مردم به شما خواهند گفت یادگیری اش سخت نیست. بنابراین، شما برای یادگیری زبان تلاش بیش تری لازم دارید تا به تمام قوانین جدید زبان تسلط پیدا کنید. این واقعیت که یادگیری چینی آینده نگری شغلی و تجاری شما را گسترش می دهد باید برای شما انگیزه ای کافی باشد تا این زبان را بیاموزید.

۲- تمرین مکرر

اگر به طور جامع تمرین نکنید، نمی‌توانید بر هیچ زبان جدید مسلط شوید. تسلط بر زبان چینی شامل کسب روانی در رایتینگ؛ ریدینگ، لیسنینگ . اسپیکینگ می‌شود. بنابراین تمرین شما در تمام مدت یادگیری باید حول چهار مهارت مورد نیاز بچرخد.

۳- خود را با زبان چینی محاصره کنید

اگر شما یک مهاجر یا موسس شرکت هستید و در سنگاپور زندگی می کنید خوش شانس هستید چون بیش ترین درصد از مردم می توانند چینی را بفهمند. محاصره ی خود با گویشوران چینی نه تنها مهارت های اسپیکینگ شما را جلا می دهد، بلکه دایره ی لغاتتان را هم تقویت می کند. این شامل همکاران، دوستان، و حتی خانواده ی شما می شود. فعالیت های دیگری که مهارت های چینی شما را پرورش می دهند شامل گوش کردن به رادیو و موسیقی به زبان چینی یا تماشای یک برنامه ی تلویزیونی یا فیلم به چینی است. شرکت در جشن های فرهنگی چینی و تعامل با مردم درباره ی موضوعات مختلف در تلاش شما برای یادگیری یک زبان جدید کمک کننده خواهد بود.

۴- سبک یادگیری‌ای را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید

مشغولیت در تجارت برای هر کسی می‌تواند سخت باشد، بنابراین شما باید راهی مهیج برای یادگیری زبان پیدا کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از زبان محلی خود، در یک سرگرمی شرکت کنید یا مهارتی مانند نواختن یک ساز، آشپزی یا رقص چینی را یاد بگیرید. استخدام یک معلم خصوصی به جای رفتن به کالج عمومی در تلاش‌های شما برای تسلط بر زبان تغییر ایجاد خواهد کرد. همچنین می‌توانید سایر ابزارهای یادگیری مانند گوش دادن به نوارهای صوتی و پادکست‌ها را در کلاسی که حالتی یکنواخت و کسل‌کننده پیدا می کند با هم ترکیب کنید.

یادگیری زبان چینی به شما کمک می کند تا با بیش از یک میلیارد نفر تعامل داشته باشید. چنانچه می‌خواهید از دنیای جدید فرصت‌ها و رشد لذت ببرید، این نیاز به تسلط بر زبان چینی را بالا می‌برد. تسلط بر زبان یک پروسه ی تدریجی است که تحققش نیازمند زمان و صبر است. یادگیری اش برای برخی از مردم بیشتر طول می کشد و برای برخی دیگر دوره ی زمانی کوتاه تری نیاز است. بنابراین، نباید نا امید شوید اگر تلاش‌های‌تان برای یادگیری چینی پس از چند ماه یادگیری ظاهراً نتیجه ای در بر ندارند.