آزمون زبان انگلیسی در ژاپن

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به بررسی آزمون زبان انگلیسی در ژاپن می پردازد و اینکه چطور این آزمون بین المللی می تواند در انگیزه دادن به زبان آموزان ژاپنی موثر باشد.

آزمون زبان انگلیسی در ژاپن
آزمون زبان انگلیسی در ژاپن

نکاتی در مورد آزمون زبان انگلیسی در ژاپن

چالش‌هایی که دانشگاه‌ها با آن مواجه شدند

دانشگاه Setsunan‌ در اُساکا گزارشی را ارائه کرد مبنی بر سختی شناسایی ضعف دانشجوها و به طور کلی سنجیدن پیشرفت آن‌ها،‌ که منجر به مساله‌ی انگیزه در دانشجوها می‌شد.

دانشگاه Kobe Gakuin پی برد که دانشجوها در کامل‌ کردن هر چهار مهارت انگلیسی برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز، مشکل داشتند. در کل، دانشگاه‌ها دریافتند که دانشجوها لزوماً باانگیزه نبودند یا برای یادگیری موفقیت آمیز زبان انگلیسی در مهارت های اصلی آموزش ندیدند، و این که ارزشیابی های موجود اغلب تمام مجموعه های مهارت را پوشش ‌نمی‌داد.

چه طور GSE را اتخاذ کردند

همه‌ی دانشگاه ها امتحان آنلاین و خودکار GSE را سه بار در سال برای دانشجوها برگزار کردند. امتحان چهار مهارت اصلی را به همراه لغات و گرامر شامل می‌شود. این واقعیت که امتحان می‌تواند داخل یا خارج از کلاس گرفته شود، هم برای دانشجوها و هم معلمان نشان دهنده‌ی انعطاف‌پذیری است.

گزارش سریع نمرات در هفت طبقه‌بندی به طور جزئی بازخوردی را ارائه می‌دهد، و معلمان را قادر می سازد تا سریعاً یک برنامه‌ی درسی تهیه کنند و دانشجوها فوری روی قسمت هایی که لازم به تقویت است، تمرکز کنند. امتحان GSE مقیاس بسیار با جزئیاتی را در اختیار مدارس، معلمان، و دانش‌آموزان قرار داد تا دقیقاً بتوانند حیطه‌های مورد نیاز‌ برای پیشرفت شاگردان را تشخیص دهند و این که یادگیری چه طور بنا بر نیازها تطبیق داده می شود.

مزایا

به تازگی آماری از زبان‌آموزان، بعد از دریافت امتحانات مربوط به پیشرفت، صورت گرفت. یک دانش‌آموز از دانشگاه ژاپنی گفت که امتحان دادن ‘بیشتر مثل این بود که داشتم بازی می‌کردم تا این‌که امتحان بدهم. واقعاً جالب بود.’

  • ۹۵.۵% از دانشجوها با این موافق بودند که آن ها بعد از دریافت اطلاعات جزئی درباره‌ی توانایی خود در هفت حیطه از مهارت ها، مشتاق ادامه‌ی یادگیری زبان انگلیسی بودند.
  • ۸۶.۶% از دانشجوها موافقت کردند که چند بار امتحان دادن و دریافت نمرات درباره‌ی پیشرفت‌هایی که در مهارت‌های مختلف کسب کردند، در مطالعه‌ی انگلیسی به آن‌ها انگیزه داده است.
  • ۸۵.۴% از دانشجوها موافق بودند که از پیشرفت در نمرات امتحان استفاده کردند تا بفهمند که چه طور انگلیسی را بخوانند.
  • ۸۰.۹% از دانشجوها موافق بودند که امتحان تعیین سطح پیشرفت به آن‌ها کمک کرد تا به اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود در کلاس برسند.