آموزش آیلتس Key Word

آموزش آیلتس Key Word

اگر از اساتید آیلتس بپرسید مهم ترین کار برای اینکه قسمت Reading آیلتس را به بهترین شکل پشت سر بگذارید چیست شاید حدود ۹۰% از آنها بگویند که چگونه Key Word آیلتس را شناسایی کنید. آموزش آیلتس Key Word کار چندان سختی نیست اما به دو فاکتور بسیار وابسته است:

  • حواستان را جمع کنید.
  • نه سخت بگیرید نه آسان
آموزش آیلتس Key Word
آموزش آیلتس Key Word

در توضیح این دو فاکتور باید گفت که باید به خوبی جملات را بخوانید و یا به اصطلاح سر سری از روی کلمات نگذرید. در عین حال نباید سخت بگیرید و روی کلمات توجه بیش از حد داشته باشید.

آموزش آیلتس Key Word در درجه اول شامل چند مورد خاص می شود. اعداد ، تاریخ ها ، اسم ها و کلماتی که مستقیما موضوع یا تیتر متن را شامل می شوند.

دسته دوم Key word های آیلتس به Content Key word معروفند . این کلمات شامل کلمات پرسی همانند Who, how many, بسیاری از کلمات که بسیاری از مواقع کمتر به آنها توجه می شود همانند Most, everyone, less و در پایان کلمات منفی که در جملات هستند.

اما تا اینجا شما کلمات را پیدا کرده اید اما برخی مواقع طراحان سوال آیلتس به این سادگی ها کار را تمام نمی کنند. شما باید علاوه بر اینکه دنبال Key Word ها هستید همزمان کلمات هم معنی یا Synonym ها را نیز مد نظر داشته باشید. در این مسیر یک چیز را به یاد داشته باشید. تنها با یک کلمه وسوسه نشوید بلکه معمولا گروهی از کلمات یا جمله ها باید در متن حضور داشته باشند که به سوال شما نزدیک هستند.

حالا که کلمات کلیدی را شناسایی کردید باید جمله دقیق را پیدا کنید. گاهی ممکن است دو یا سه جمله شبیه چیزی باشد که شما دنبال آن هستید.

اما در آخر آموزشگاه زبان ایران آکسفورد یک هشدار بسیار مهم به شما می دهد: در آموزش آیلتس Key Word ها ، خود کلمات کلیدی جواب نیستند بلکه تنها لامپ هایی هستند که شما را به جواب می رسانند.