۴ نکته برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد 4 نکته برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی به شما گوشزد می کند که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. پس با ما همراه باشید.

4 نکته برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی
4 نکته برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی

این ۴ نکته برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی چه خصوصیاتی دارند.

تلفظ باید از همان ابتدا و در طول اولین دوره از یادگیری زبان جدید، ناحیه‌ای اصلی و مورد تأکید باشد. شما باید متعهد شوید که یک میزان ساعت مشخص را در طول هفته بر روی تلفظ صرف کنید، مخصوصاً در مراحل اولیه‌ی مطالعاتتان. بسیاری از یادگیرندگان تلاش تعمدی کافی را صرف تلفظ نمی‌کنند و خود را تسلیم گفتاری می کنند که انگار در زبان مادری خود تلفظ می‌کنند.

چنانچه می‌خواهید درست تلفظ کردن را یاد بگیرید می‌بایست این توانایی را در خود بهبود بخشید که اصوات یک زبان را بشنوید. این زمان می‌برد. چهار مرحله‌ی اصلی در بهبود صحت تلفظ وجود دارد.

ابتدا بصورت مکرر به اصوات انفرادی و محتوای در خلال گستره‌ی پایه‌ای فهم خود گوش کرده و بر روی تلفظ تمرکز کنید. با دقت به آهنگ صدا گوش کنید. تلاش کنید نسبت به ریتم و الگوس تنفسی آگاه شوید. تلاش به تشخیص لغات و عبارات جدا کنید. این با تکرار به تدریج راحت‌تر می‌شود. زبان در ابتدا عجیب به نظر می‌رسد اما آشنایی با آن با گوش دادن مکرر بیشتر می‌شود.

دوم اینکه لغات و عبارات انفرادی را هم در حین گوش دادن و هم بعد از آن بلند بخوانید. عباراتی مشخص را به ذهن خواهید سپرد. تلاش کنید آن‌ها را بارها و بارها در حین انجام وظایف دیگر تکرار کنید. با اصواتی مشخص مشکل خواهید داشت. مخصوصاً سخت تلاش کنید تا بر آن‌ها مسلط شوید. سپس به تمرین و تکرار جمله‌ها با تکیه‌ و آهنگ مناسب کنید.

سوماً جمله‌ها و پاراگراف‌ها را بلند بخوانید؛ اول به آهستگی و سپس سریع‌تر و همیشه با یک صدای بلند. تصور کنید که یک گویشور بومی هستید. اغراق کنید- تظاهر کنید که یگ بازیگر هستید. با آن خوش بگذرانید. باید بین خواندن محتوای نا آشنا و خواندن چیزی که قبلاً نوشته‌ و تصحیح کرده‌اید، جابجا شوید.

چهارماً تلفظ خود را ضبط کنید و آن را با یک گویشور بومی مطابقت دهید. این باعث آموزش شما در شنیدن تفاوت‌ها در تلفظ بین خودتان و گویشور بومی می‌شود. برای اینکه بتوانید تلفظ کنید باید آن را بشنوید! ضبط کردن تلفظتان همچنین به عنوان یک سابقه از پیشرفت تلفظتان عمل می‌کند.