۶ نکته برای Fluency سریع در زبان انگلیسی

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به ۶ نکته برای Fluency سریع در زبان انگلیسی می پردازد که برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.

6 نکته برای Fluency سریع در زبان انگلیسی
6 نکته برای Fluency سریع در زبان انگلیسی

پس به ۶ نکته برای Fluency سریع در زبان انگلیسی توجه کنید

۱- دست از این فکر بردارید که روان صحبت کردن تنها هدف شماست.

فصاحت لغت بزرگی است. در حقیقت خیلی بزرگ است. بیاید با آن روبرو شویم- اگر روان صحبت کردن تنها هدف شماست، به شدت شکست خواهید خورد.

۲- دست از اتفاقی یادگرفتن بردارید

یادگیری اتفاقی صرفاً یادگیری محض آموختن است. یادگیری بدون هدفی در ذهن است. اگر می‌خواهید روان صحبت کنید باید دست از اینکار بردارید. نیاز دارید که هدف داشته باشید. حالت ایده‌آل اینست که اهدافی زیرکانه باشند. برای جزئیات بیشتر مقاله‌ی من درباره‌ی اهداف زیرکانه برای یادگیری زبان را بخوانید.

۳- در هنگام صحبت کردن دست از ترجمه از زبان بومی خود بردارید.

خیلی از ما اینکار را قبلاً انجام داده‌اند: فکر کنید که دقیقاً چه چیزی در زبان بومی خود می‌خواهید بگویید و تلاش کنید آن را در ذهن خود پیش از گفتنش در زبان مقصد بگویید. آیا خودتان مرتکب این جرم کوچک شده‌اید؟ منکه شده‌ام. و مردم دیگر را هم دیده‌ام که اینکار را بارها و بارها کرده‌اند.

۴- انتظار کمال کشیدن را متوقف کنید

روان صحبت کردن به منزله‌ی کمال نیست. روان صحبت کردن برخورداری از توانایی برقراری ارتباط و به اشتراک‌ گذاشتن تجربه‌ها با مردم دیگر است. درباره‌ی انجام درست کارها در هر بار نیست. البته- عالی است که جاه‌طلب باشیم اما اگر همیشه انتظار کمال را داشته باشید، پیشرفتتان ممکن است متوقف شود و بی‌انگیزه شوید.

۵- دست از دیالوگ‌های منفی با خود بردارید

افکار منفی و اعتقادات محدود کننده وقتی زبان یاد می‌گیریم، غالباً در سر راهمان قرار می‌گیرند. من هم آن‌ها را داشته‌ام- مخصوصاً وقتی تلاش به پیوستن به یک مکالمه را در زبانی داشتم که برای صحبت کردنش اعتماد به نفس نداشتم.

۶- دست از احساس راحتی کردن، بردارید

وقتی نوبت پیشرفت کردن می‌شود با زبان می‌شود، محدوده‌ی راحتی‌تان دشمن شماست. اگر با محتوا و منابعی که استفاده می‌کنید خیلی راحت هستید، به این معناست که زمان ارتقای بازی‌تان رسیده است.