یادگیری انگلیسی از طریق اخبار

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد برای یادگیری انگلیسی از طریق اخبار منابع بسیار جالبی را معرفی می کند که شما می توانید حتما از آنها استفاده کنید.

یادگیری انگلیسی از طریق اخبار
یادگیری انگلیسی از طریق اخبار

به یادگیری انگلیسی از طریق اخبار و منابع آن توجه کنید:

تعدادی از بهترین منابع موضوعات برای تقویت انگلیسی خود، کانال‌های خبر و وبسایت‌ها هستند. اگر شما چیزی را که به آن علاقه دارید تماشا کنید، گوش کنید یا بخوانید باعث می‌شود که تمرکز کردن، یادگیری و به یاد داشتن اطلاعات جدید خیلی راحت‌تر باشد، پس شما خواه به سیاست، ورزش، هنر و فرهنگ، تجارت بیشتر علاقه‌مند باشید و خواه به شایعات هنرمندان، باید قادر باشید سایتی خبری را پیدا کنید که برایتان جذاب باشد!
بیش تر برنامه های خبری و مقالات کوتاه، واضح و مستقیم هستند – که برای موقعی که شما گویشوری غیر بومی باشید فوق العاده است. شما همچنین می توانید شروع کنید به انتخاب وبسایت های خبری، که فهمیدن آن ها ساده و راحت است، و سپس بروید سراغ منابع خبری جدی‌تر، که از ساختارهای جمله ی پیچیده تر و لغات سخت استفاده می کنند.
در حقیقت، حتی تعدادی وبسایت های خبری وجود دارند که به طور مخصوص برای زبان آموزان انگلیسی طراحی شده اند، که داستان های مهم را به زبان راحت و قابل فهم ارائه می کنند، و تمرین های زیادی را فراهم می کنند تا مطمئن شوند که شما به طور کامل متوجه می‌شوید.
بیایید به تعدادی از بهترین گزینه های رایگان در اینترنت نگاهی بیندازیم که زبان آموزان انگلیسی را مخاطب خود قرار داده اند:

 متن: دروس انگلیسی خبری News English Lessons
این وبسایت تعدادی از مهم ترین موضوعات روز را خلاصه می کند و برنامه ی درسی، سوال و راهنمای لغت را دد اختیار شما قرا می‌دهد تا به شما کمک کند. در حالی که معلمان مد نظر هستند، هیچ چیز وجود ندارد که شما را از انجام تمرین ها بازدارد. به علاوه، برای خیلی از موضوعات خبری، شما می توانید سطح انگلیسی خود را انتخاب کنید (از ‘آسان’ تا ‘سخت’)، که یعنی همان طور که مهارت های خواندنتان ارتقا می یابد می توانید به تلاش کردن ادامه دهید.

English Club صوتی:
کلوب انگلیسی تمام انواع مختلف منابع را برای استفاده ی معلمان انگلیسی و شاگردان فراهم می کند، اما هر چهارشنبه این سایت با زبانی ساده اخبار صوتی منتشر می‌کند و محتوایی  اضافی فراهم می‌کند تا به شما کمک کند تمرین کرده و مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش کردن خود را تقویت کنید. این‌ها شامل فهرست‌های واژگانی برای خواندن شما پیش از گوش دادن، برگه‌های پر کردن جای خالی برای بررسی درک مطلب شما می‌شود.

ویدئو: google news

با اینکه این در واقع برای زبان‌آموزان انگلیسی طراحی نشده است، منبع عالی دیگری است. google news اغلب داستان‌های تکراری را می‌گوید با این تفاوت که در زبانی ساده و مهیج بیان می‌کند که مخاطبش افراد کم‌سن است.  اگر سطح انگلیسی‌تان بالاتر از این است یا می‌خواهید خود را به جلو هل دهید، صدها وبسایت عالی خبری انگلیسی‌زبان وجود دارد که از میانشان انتخاب کنید. در اینجا به چند مورد برای آغاز به کارتان اشاره می‌کنیم:

NIT News (UK)

NIT در سرتاسر جهان شناخته شده است و یکی از بهترین جاها برای شروع با اخبار انگلیسی است. به این خاطر است که ماجراهای سرتاسر دنیا را پوشش می‌دهد و اخبار را در قالب‌های تصویری، نوشتاری و برنامه‌های رادیویی و پادکست‌ها ارائه می‌کند. همچنین بسیار تلاش می‌کند تا بی‌طرف باشد (یعنی به صورت خودکار از یک سمت در برابر طرف دیگر حمایت نمی‌کند) و از زبان صاف، مستقیم و جملات کوتاه استفاده می‌کند. به علاوه اغلب منابعی اضافه و اتصالاتی وجود دارند که به شما درباره ی داستان یا کشور مورد نظر اطلاعات پس‌زمینه می‌دهد.

هافینگتون پست (آمریکا)

این یک منبع خبری بزرگ دیگر است که انواع زیادی از داستان‌ها را از سرتاسر دنیا پوشش می‌دهد. زبان مورد استفاده‌ی آن خیلی معمولی و متعارف است.

global news Canada (کانادا)

global news Canada به گفتن داستانهایی درباره‌ی موضوعاتی که بحت‌برانگیزتر هستند یا معمولاً مخابره نمی‌شوند، معروفند. همچنین فرهنگ عمومی، موسیقی و آشپزی را هم پوشش می‌دهد. شیوه‌ی آن خیلی غیر رسمی است و باعث مهیج‌شدن و آسانی خواندن آن می‌شود.

Stanford Online

این مجموعه‌ای بزرگ از دوره‌های رایگان است که توسط دانشگاه استنفورد تأمین شده و به موضوعاتی مانند مهندسی، فیزیک، حقوق بشر، مطالعات زبانی، اقتصاد، توسعه‌ی نرم‌افزار و بسیاری موضوعات دیگر می‌پردازد.