استراتژی های برای ریدینگ تافل

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد برای کسانی که به دنبال نمره ۱۰۰ به بالای آزمون تافل هستند به استراتژی های برای ریدینگ تافل اشاره می کند. پس این مطلب خوب را به خوبی مطالعه کنید و در جلسه آزمون به کار ببندید.

استراتژی های برای ریدینگ تافل
استراتژی های برای ریدینگ تافل

اما استراتژی های برای ریدینگ تافل :

۱)مدیریت زمان را بیاموزید

خواندن کلا ۶۰ تا ۸۰ دقیقه طول می کشد، اما چون هیچ زمان سنجی برای هر متن و سوالات مربوط به آن وجود ندارد،باید مدیریت زمان را تمرین کنید که در پایان زمان کافی برای خود نگه دارید.

کلاً ۲۰ دقیقه از زمان خود را صرف هر متن و سوالات مربوط به آن نمائید. بطور دلخواه ، پنج دقیقه از زمانتان را صرف خواندن و ۱۵ دقیقه را صرف پاسخ دادن به پرسش های متن کنید.( یا حدوداً یک دقیقه را به پاسخ هر یک از پرسش ها اختصاص دهید).به یاد داشته باشید که برخی سوالات ، مانند سوالات خواندن برای یادگیری ،تکمیل آن زمان طولانی تری می برد در حالیکه دیگر کارها زمان کمتری می برد.

۲)یک استراتژی خواندن متن را در طول زمان انتخاب کنید

چند روش وجود دارد که می توانید برای بخش های خواندن بکار ببرید:

.توصیه میشود در ابتدا کل متن را بخوانید

. متن را بصورت سطحی بخوانید و به سوالات آن پاسخ دهید

. به سوالات پاراگراف به پاراگراف پاسخ دهید

. توصیه نمی شود که ابتدا سوالات را بخوانید

بطور کلی بهترین روش این است که بخشی از متن را بخوانید.در صورتی که این استراتژی را انتخاب کرده اید ، بیش از پنج دقیقه زمان برای هر متن وقت بگذارید . با این حال آگاه باشید که این روش زمانی مثمر ثمر واقع می شود که در زبان انگلیسی مهارت بسیار داشته باشید.

در نهایت استراتژی که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید.برای اینکه بفهمید کدامیک را بیشتر دوست دارید سعی کنید هر یک از چهار استراتژی فوق را با استفاده از آزمونها مختلف خواندن انجام دهید. از استراتژی که بالاترین نمره را برای شما رقم می زند را در پایان بکار ببرید.

۳)سوالات سخت را حذف کنید و بعداً به آنها بازگردید

این شکل خواندن نیازمند پاسخ دادن به سوال قبل از ادامه ندارد ، بنابراین با حذف سوالات دشوار از این مزیت بهره مند می شوید.با این روش حتی اگر در سوالی گیر کردید می توانید به جواب دادن به پرسشها ادامه دهید.همچنین از صرف زمان زیاد بر روی یک سوال دشوار اجتناب می کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه فرصتتان به اتمام برسد به سوالات پاسخ دهید.حتی اگر مجبور به حدس زدن باشید از آنجا پاسخ های اشتباه به سوالات تافل برایتان نمره منفی ندارند بهتر است پاسخی که نسبت به آن مردد هستید را بدهید تا اینکه اصلا پاسخ ندهید.