چگونه بیشترین بهره را از کتاب های درسی و رسمی تافل آی بی­ تی داشته باشید

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد بررسی می کند که چگونه بیشترین بهره را از کتاب های درسی و رسمی تافل آی بی­ تی داشته باشید ؟ در مطالب گذشته تمام کتاب های تافل را مورد بررسی قرار داده ایم و حالا می خواهیم به این سوال نیز جواب دهیم.

چگونه بیشترین بهره را از کتاب های درسی و رسمی تافل آی بی­ تی داشته باشید
چگونه بیشترین بهره را از کتاب های درسی و رسمی تافل آی بی­ تی داشته باشید

اما چگونه بیشترین بهره را از کتاب های درسی و رسمی تافل آی بی­ تی داشته باشید ؟

۱- آزمون آزمایشی را در رایانه ی خود بدهید

شما می توانید آزمون های آزمایشی را یا بر روی یک صفحه کاغذ یا در رایانه بدهید، اما شدیداً پیشنهاد می کنیم که آن ها را در پشت یک رایانه بدهید تا تجربه ی امتحانی واقعی تر را داشته باشید. به احتمال زیاد آزمون تافل واقعی را در پشت یک رایانه می دهید و وقتی آزمون­های آزمایشی تان را نیز در پشت رایانه بدهید با قالب اصلی آزمون آشنا خواهید شد؛ تایپ کردن به جای نوشتن پاسخ هایتان و حرکت از میان آزمونی بر پایه ی رایانه. دانستن همه ی این ها چیزها مهم است تا در روز آزمون احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری کنید. به طرزی مشابه وقتی پرسشی شامل صوت است، باید همیشه به جای خواندن متن، کلیپ صوتی را پخش کنید تا در شنیدن چگونگی نوارهای صوتی تافل تمرین بیشتری داشته باشید.

شما اساساً می خواهید تمرین های تافل تان حتی الامکان شبیه به آزمون واقعی باشد تا به خوبی آماده باشید و نتایج آزمون آزمایشی تان به عنوان تخمینی صحیح باشد از میزان عملکردتان در تافل واقعی.

۲- در هنگام نمره دادن به آزمون های آزمایشی خود عجله نکنید

پس از اینکه آزمون آزمایشی را دادید، کارتان هنوز تمام نشده است. همچنان نیاز خواهید داشت تا آزمونتان را نمره داده و نمره ی تان را تحلیل کنید. وقتی پاسخ های بخش اسپیکینگ و رایتینگ را نمره می دهید، برای خواندن و درک متریک ها وقت بگذارید؛ همانطور که برای درجه بندی نکات تأمین شده در بخش پاسخ ها وقت می گذارید. انجام این کار به شما کمک می کند بفمید تصحیح کنندگان دنبال چه چیزی هستند و کار دقیق تری برای نمره دهی به پاسخ های خود انجام دهید و بفهمید که در کجا باید پیشرفت داشته باشید.

همچنین برای هر سؤالی که به غلط پاسخ دادید، دوباره به آن نگاه کنید تا بفهمید چرا جواب صحیح چیز دیگری است و برای اجتناب از اشتباهات مشابه در آینده چکار باید کنید.