آموزش زبان رومانی

آموزش زبان رومانی
کشور رومانی جایی است که زبان رومانیایی یا Romanian Language در آن صحبت می شود. ۲۴ میلیون نفر جمعیت این کشور می باشد و ۴ میلیون نفر نیز علاوه بر بر رومانی در کشور های Moldova , Transnistria نیز این زبان استفاده می شود. اگرچه آموزش زبان رومانی برای هر افراد کمی در ایران مورد نیاز قرار می گیرد اما آموزشگاه زبان ایران آکسفورد برای کسانی که دوست دارند یا نیاز دارند به این زبان حتی در سطح ابتدایی آشنا شوند دوره های آموزش خصوصی زبان رومانی را برگزار می کند.

آموزش زبان رومانی
آموزش زبان رومانی

زبان رومانیایی یکی از زبان های رسمی اتحادیه اروپا است . از نظر ریشه زبانی این جزو زبان های بالکان و romance است. کشو رومانی از انجا که جزو اقتصاد های بسیار قدرتمند اروپا نیست همیشه بسیاری از مردم این کشور به کشور های دیگر اروپایی هستند. ایتالیا ، اکراین ، اتریش ، اسپانیا روسیه ، انگلیس ، فرانسه و یا آلمان از کشور هایی هستند که جمعیت قابل توجهی از مردم رومانی دارند.
الفبای زبان رومانی در گذشته دارای الفبای Cyrillic بوده است اما از قرن ۱۶ الفبای لاتین به عنوان الفبای رسمی این زبان قرا گرفته است.
جالب اینجاست با اینکه کشور رومانی بسیار کوچک است و جمعیت کمی دارد اما از نظر فرهنگی سهم زیادی در میان کشور های اروپایی دارد. هم از نظر فیلم سازی و سینما و هم از نظر ساخت آهنگ این کشورهر ساله نمونه های قدرتمندی را به اروپا و جهان عرضه می کند.
در مقایسه با زبان های اروپایی نزدیک ترین زبان به زبان رومانیایی زبان ایتالیایی است و تقریبا اگر کسی ایتالیایی بداند می توان گفت تا حدودی می تواند متوجه زبان رومانی هم شود. پس اگر نیاز به آموزش زبان رومانی دارید و اگر این آموزش در سطح ابتدایی برایتان کافی است پس زبان یادگیری زبان ایتالیایی می تواند برایتان مفید باشد و هم چنین بسیار کاربردی تر .