آموزش لغات GRE

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به آموزش لغات GRE و نحوه تهیه لیستی از کلمات بسیار مهم در آزمون GRE می پردازد. پس اگر شما هم باید از سد این آزمون برای مهاجرت بگذرید با ما همراه باشید.

آموزش لغات GRE
آموزش لغات GRE

راه هایی برای آموزش لغات GRE :

۱

محتوای فهرست واژگانی خود برای GRE را انتخاب کنید. یک فهرست واژگانی خوب برای آزمون GRE بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ لغت دارد. پیش از آنکه شروع به خواندن محتوایی که انتخاب کرده­اید، کنید، اصیل بودن آن را از طریق بررسی نظراتش در منابع اینترنتی یا مصاحبه با شرکت کنندگان آزمون GRE که نمره ی بالا گرفتند، تأیید کنید. هرچه لغات بیشتری یاد بگیرید، احتمال بیشتری برای موفقیت در آزمون خواهید داشت.

۲

یک حوزه ی ریدینگ انتخاب کنید. خواندن فهرست واژگانی راحت ترین شیوه برای آغاز است و می توانید سرعت خود را با توجه به توانایی خود تنظیم کنید.

  • اگر خواندن از نسخه ی فیزیکی را ترجیح می دهید، ایده ی خوبی است که بر روی برگه پرینت بگیرید و مطمئن شوید که متن شما در اطراف هر لغت، فضای کافی دارد. همچنین شاید بخواهید درباره ی بسیاری از کلمات یادداشت بنویسید.
  • وقتی بتوانید به صفحه عکس بچسبانید و فایلهای صوتی به هر لغت اضافه کنید، با آسانی می توانید کلمات را به خاطر بسپارید، پس نرم افزارهایی مانند Microsoft One Note را برای ساختن حوزه ی ریدینگ خود در نظر داشته باشید. در آنصورت نسخه ای نرم افزاری و قابل ویرایش از محتوای خود تهیه کنید.
  • به صورت الفبایی شروع به خواندن کنید. دسته بندی الفبایی یکی از راه های بسیار دسته بندی لغات است. این شیوه ی خوبی برای شروع کردن است چون به شما خط تمایزی برای لغاتی که شبیه به هم تلفظ می شوند اما متفاوت هستند یا لغاتی که زیرمجموعه ی پیشوند/ پسوند یکسانی هستند، ارائه می کند. در ابتدا شاید فهرست براستان سخت و طولانی باشد اما با تجدید نظر بیشتر، بهتر می­شود و در آن بهتر خواهید شد.

ساختار بنیادین یک لغت را بیاموزید.

  • یک لغت شاید با پیشوند/ پسوند، یک یا تعداد بیشتری ریشه یا ترکیبی از آن ها ساخته شده باشد.
  • راجع به پیشوندها و پسوندهای متداول بیاموزید؛ آن ها می توانند به شما در تشخیص اینکه یک لغت، اسم، فعل، صفت، قید است، کمک کنند.
  • تلاش به تشخیص ریشه ی کلمه کنید. معنای اصلی کلمه از ریشه ی آن نشأت می گیرد.
  • برای مثال لغت incumbent (صفت) به معنای «به چیزی متکی بودن/ اجباری بودن» دارد.

۵

شروع به نوشتن یادداشت های خود برای لغات کنید.

  • هدف به خاطر سپردن یک لغت با معنای آن است. در اینجا به راه­هایی برای تسلط بر یک کلمه اشاره می کنیم:
  • ریشه ی لغت را پیدا کنید.
  • بسیاری از لغات انگلیسی ریشه ی یونانی یا لاتین دارند. به خاطرسپاری یک کلمه یا ریشه ای نه تنها حفظ کردن لغت را آسان می­کند، بلکه سایر لغات با ریشه ی یکسان را قابل فهم تر می کند.
  • بهترین راه برای پیدا کردن ریشه ی یک کلمه اینست که به دنبال آن در هر دیکشنری خوب آنلاینی بگردید. ایده ی خوبی است که از ریشه ی لغت یادداشت بردارید و معنای آن را کنارش در حوزه ی ریدینگ قرار دهید.

۶

این شیوه برخلاف ربط دادن ریشه ها، تنها برای یک لغت مفید است، اما راه بسیار مؤثری برای حفظ کردن است. شما می توانید از این شیوه استفاده ی زیادی کنید اگر حوزه ی ریدینگ تان یک نرم افزار است که به شما اجازه  می دهد عکس ها و فایل های صوتی را در کنار کلمه وارد کنید. اما حتی اگر به شیوه های سنتی هم می خوانید، می توانید یک نمودار تقریبی را نزدیک یک لغت رسم کنید یا تلاش به نوشتن صدای کلمه کنید. نکته ی این شیوه اینست که صدا یا تصویر را با یک کلمه در ذهن شما مرتبط می سازد. لازم نیست که در حوزه ی ریدینگ شما عالی باشد.

  • برای مثال کلمه ی perpetual به معنای ابدی، می تواند با تصوری یک ماشین حرکت ابدی یا نموداری تقریبی از آن در کنار کلمه مرتبط شود.

بسیاری از فلش کارت های تصویری به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما آن کارت ها ممکن است مشخصاً بر اساس نیاز شما تهیه نشده باشند، پس اگر تصمیم به استفاده از آن ها دارید، مطمئن شوید که وقت زیادی را صرف لغاتی که از قبل می دانید، نمی کنید.