دو نوع اشتباهی که داوطلبین آیلتس بیشترین نمره را در آن از دست می دهند

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به دو نوع اشتباهی که داوطلبین آیلتس بیشترین نمره را در آن از دست می دهند اشاره می کند. این دو بخش بسیار مهم هستند و اکثر زبان اموزان نمرات زیادی را در آنها از دست می دهند.

دو نوع اشتباهی که داوطلبین آیلتس بیشترین نمره را در آن از دست می دهند
دو نوع اشتباهی که داوطلبین آیلتس بیشترین نمره را در آن از دست می دهند

به دو نوع اشتباهی که داوطلبین آیلتس بیشترین نمره را در آن از دست می دهند :

۱تلفظ – الفبا/تعداد یا لغات مفرد/جمع
رایج ترین حیطه ی جریمه که به جواب های غلط در قسمت ۱ لیسنینگ آیلتس منجر می شود به تلفظ مربوط است. شما احتمال دارد که در فهم درست تلفظ دقیق مانند الفبا (موقعی که یک گویشور نام یا آدرس را هجی می کند) یا اعداد (موقعی که گویشور درباره ی شماره تلفن صحبت می کند) با مشکل روبه رو شوید‌. نوع دیگری از مساله ی تلفظ که شخص می تواند در لیسنینگ آیلتس در قسمت های دیگر هم پیدا کند به لغات مفرد یا جمع مربوط است. بیش تر اوقات، مشاهده شده است که شرکت کنندگان به خوبی نشنیده ­اند که لغت مفرد است یا جمع برای مثال اگر گوینده بگوید admission forms و داوطلب به خوبی تمرکز نمی­ کند یا قادر نیست که بفهمد باید  form را با s یا بدون آن بنویسد.

نکته­ ی مفید:

برای غلبه بر این مشکل، باید به لهجه­ های خارجی مانند بحث­های گروهی، برنامه­ های رادیویی، برنامه­ های تلویزیونی و غیره گوش کنید و همچنین به تلفظ خارجی حروف الفبا و اعداد با گوش کردن دوباره و دوباره به آن­ها عادت کنید. فقط کافی است به تلفظ الفبا/عدد به بریتانیایی/آمریکایی گوش دهید و به گوش دادن ادامه دهید تا زمانی که متوجه تلفظ درست شوید.

۲- خطاهای املایی

یکی از مشکلات اصلی که ممکن است در بخش لیسنینگ آیلتس با آن روبرو شوید عبارت است از نوشتن املای صحیح لغات بیان شده در نوار. با اینکه داوطلبین از املای کلمات مطمئن نیستند به اشتباه فکر می­کنند که آن­ها را به درستی می­نویسند. همچنین دیده شده است که برخی داوطلبین که املای درست را می­دانند اما عجله کرده اند، ممکن است لغات را به اشتباه نوشته باشند یا آنچه را نوشته ­اند به خوبی مرور می­کنند.

برای مثال، accommodation غالباً به اشتباه accommodation نوشته می­شود.

نکته­ ی مفید:

برای مقابله با این مانع، ریدینگ و رایتینگ را بیشتر تمرین کنید تا املای صحیح را یاد بگیرید. همچنین می­توانید تمرین­ های آنلاین املا با جستجو در گوگل داشته باشید.

برای شرکت در کلاس های آموزش آیلتس با شماره های آموزشگاه زبان ایران آکسفورد تماس بگیرید.