چرا کودکان باید زبان فرانسه یاد بگیرند؟

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد یکی از بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه در ایران است. امروز نشان می دهیم که چرا کودکان باید زبان فرانسه یاد بگیرند؟ پس با ما همراه باشید تا بدانید که یکی از بهترین زبان های دنیا برای کودکان زبان فرانسه است.

چرا کودکان باید زبان فرانسه یاد بگیرند؟
چرا کودکان باید زبان فرانسه یاد بگیرند؟

اما چرا کودکان باید زبان فرانسه یاد بگیرند؟

دوزبانه بودن مزایای زیادی دارد اما در اینجا به چند دلیل مشخص اشاره می‌کنیم که در مورد آموزش فرانسوی به بچه‌ی‌تان کاملاً مصداق دارند.

  • ذهن بچه‌ها برای یادگیری زبان جدید پذیراتر است. پس برایشان راحت‌تر است که وقتی هنوز کم‌سن هستند فرانسوی را یاد بگیرند.
  • به آن‌ها کمک می‌کند فرهنگ را درک کنند و به پیش‌زمینه‌ی فرهنگی‌شان متصل شوند. بعضی والدین که تاحدی فرانسوی هستند شاید بخواهند که بچه‌هایشان با ریشه‌هایشان در تماس باشند— یادگیری فرانسوی راهی عالی برای این کار است. اما حتی اگر هیچ رگه‌ی فرانسوی نداشته باشید همچنان راهی خوب برای بچه‌هایتان هست تا در معرض فرهنگ فرانسوی قرار بگیرند.
  • فرصتی عالی است برای اینکه با فرزندتان ارتباط برقرار کنید. چه بدانید که چگونه فرانسوی حرف بزنید یا در برنامه دارید که همزمان با فرزندتان و باهم یاد بگیرید، زمانی که باهم صرف می‌کنید فعالیتی فوق‌العاده با ارزش برای نزدیک شدن است.
  • باعث پایه‌گذاری هوش احساسی‌ آن‌ها می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که بچه‌های دوزبانه درک بیشتر و ضریب هوشی بالاتری دارند.
  • بچه‌های دوزبانه می‌توانند با گروه‌های بیشتری از مردم ارتباط برقرار کنند. توانایی برای برقراری ارتباط با گروه‌های بیشتری از افراد به توسعه‌ی روابط و تجارب آن‌ها کمک می‌کند.
  • زبان دوم باعث افزایش اعتماد به نفس فرزندتان می‌شود. این مورد به هیچ توضیحی نیاز ندارد!
  • باعث گسترش فرصت‌ها برای بچه‌ی‌تان می‌شود، به او در مدرسه مزیت رقابتی می‌دهد و او را برای موفقیت شغلی آماده می‌کند. چه کسی است که چنین چیزی را نخواهد؟
  • باعث تقویت توانایی‌های شناختی بچه‌ی‌تان می‌شود.
  • و خیلی موارد و مزایای دیگر!

چگونه به فرزندانتان فرانسوی بیاموزید

آموزش فرانسوی به فرزندانتان آنقدری که در ابتدا شاید به نظر برسد سخت نیست. قلقش در این است که آن را هم برای فرزند و هم خودتان جالب کنید. در اینجا به چند راه برای این کار اشاره می‌کنیم.

۱- با الفبا و اعداد آغاز کنید.

برای یادگیری ابتدایی‌ترین چیزها می‌توانی برخی فعالیت‌ها را امتحان کنید، مانند:

الف- با آهنگ ای‌بی‌سی فرانسوی بخوانید

ب- بینگو ای‌بی‌سی را بازی کنید.

برای این بازی کارتی با ۱۶ مربع روی آن آماده کنید. هر مربع حرفی مختلف خواهد داشت. حرفی را از داخل پاکت انتخاب کنید و بچه باید روی همه ی حرف‌های ذکر شده در کارتش خط بکشد.

ج- تعدادی بازی شمارش که می‌توانید بازی کنید، ابداع نمایید:

اقلام داخل منزل را بشمارید (چه تعداد صندلی/ بالش/ اسباب‌بازی/ پنچره و غیره وجود دارد)، با فرزندتان روی آن‌ها بازی قیمت‌گذاری درست انجام دهید (یک شماره را بگویید و از او بخواهید قیمتش را حدس بزند!)

۲- لغات ساده را معرفی کنید و آن را به یک سرگرمی تبدیل کنید!
با لغات جالبی که بچه های شما از آن ها لذت می برند، شروع کنید مانند اَشکال، حیوانات، رنگ ها، اشیای رایج، میوه ها و سبزیجات. شما همچنین می توانید:
• به اشیای ساده در اطراف خانه با لغات فرانسوی برچسب بچسبانید.
• اَشکال را با هم بکشید و لغات فرانسوی هر کدام را بیاموزید.
• با هم روی یک کتاب رنگ آمیزی کار کنید و از لغات فرانسوی برای اسامی رنگ ها استفاده کنید.
• اشیای اطراف خانه را با رنگ کد گذاری کنید تا جنسیت های اسم آن ها را نشان دهید (آبی یا سبز برای لغات مذکر و صورتی یا زرد برای لغات مونث).
• از اپلیکیشن های فلش کارت روی iOS یا اندروید استفاده کنید مانند French Baby Flash Cards.

۳- از موسیقی استفاده کنید

موسیقی روشی عالی برای سرگرم شدن موقع یادگیری یک زبان جدید است. تعدادی از اشعار فرانسوی مخصوص کودکان را به بچه های خود آموزش دهید و همراه با آن ها با طور کوک شده بخوانید! در این جا یک فهرست پخش وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید (از دستگاه خود به عنوان کارائوکه استفاده کنید!)

۴- دو لغت: شبِ فیلم!

با تمام خانواده راحت روی مبل بنشینید و فیلم های فرانسوی را که برای بچه ها عالی هستند، تماشا کنید.

برای شرکت در کلاس آموزش زبان فرانسه با شماره های آموزشگاه زبان ایران آکسفورد تماس بگیرید.