تسک ۲ رایتینگ در آیلتس: چگونه پاسخ خود را مرتب کنید

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به تسک ۲ آزمون آیلتس که به نوشتن یک essay اشاره دارد می پردازد. برای اینکه بدانید در تسک ۲ رایتینگ در آیلتس: چگونه پاسخ خود را مرتب کنید مقاله زیر را با دقت دنبال کنید و به کار ببرید.

how to organize task 2 writing ielts
how to organize task 2 writing ielts

اما تسک ۲ رایتینگ در آیلتس: چگونه پاسخ خود را مرتب کنید :

از رهنمای زیر استفاده کنید تا برای یک مقاله در تسک ۲ رایتینگ در آیلتس برنامه ریزی کنید، مرتب کنید و پاراگراف بندی کنید. این برای مدول رایتینگ در هر دو آیلتس عمومی و آکادمیک مصداق دارد اما راههای متفاوتی برای مرتب کردم یک پاسخ بسته به نوع سؤال وجود دارد.

آموزش جدید آیلتس با آخرین نمونه سوالات آیلتس خود را آشنا کنید.

اولین پاراگراف: معرفی

تکنیک کلیدی: با thesis statement خود شروع نکنید.

هرگز یک مقاله را در تسک ۲ رایتینگِ آیلتس با I believe، I agree یا In my opinion شروع نکنید. اینها نشانه ی thesis statement شما هستند و باید به انتهای قسمت معرفی منتقل شوند، پس از اینکه موضوع و مشکل را معرفی کرده اید تا در موردشان بحث شود. به عنوان یک قانون، صحبت را به شکلی عمومی شروع کنید و چندین جمله را به منظور زمینه سازی برای ایده ی اصلی تان به کار ببرید. در نظر داشته باشید که استایل thesis statement بسته به نوع سؤال تغییر خواهد کرد. اول سؤال را به دقت بخوانید تا تعیین کنید باید نظرتان را در بخش معرفی، ارائه کنید یا در بخش نتیجه گیری.

  • جمله ی مقدمه ای: چه موضوعی باید مورد بحث قرار بگیرد؟ Recently, there have been
  • تمرکز را باریک کنید: چه مشکلی در رابطه با موضوع باید حل شود؟ However, some people argue that
  • Thesis statement (مقاله ی عقیده ای) نظر شما در مورد این مشکل چیست؟ This essay will argue that
  • Thesis statement (مقاله ی مباحثه ای) در این مقاله چه اتفاقی می افتد؟ This essay will look at both sides of the argument before stating my own opinion.
  • Thesis statement (مقاله ی مشکل/راه حل) درباره ی چه چیزی خواهید نوشت؟ The main problems are X and Y and I will propose solutions to both in this essay.

تذکر جزئی: شما می توانید انتخاب کنید که یا به صورت اول شخص (I believe...) یا سوم شخص (This essay will) بنویسید. سوم شخص عینی تر و آکادمیک تر به نظر می رسد.

تذکر جزئی: دلایل و بحث های اصلی تان را در بخش معرفی شامل نکنید، اینها باید در پاراگراف های بدنه ی متن آورده شوند.

پاراگراف های بدنه

تکنیک کلیدی: نقشه ای برای پاراگراف بندی تهیه کنید

در تسک ۲ رایتینگ آیلتس باید بین دو تا چهار پاراگراف بدنه بنویسید. هر پاراگراف باید یک ایده ی اصلی را در ارتباط با thesis statement مطرح کند و  اینکه چگونه این پاراگراف ها را مرتب می کنید هم برای انسجام کلّی مقاله مهم است.

در یک مقاله ی عقیده ای اگر نظری محکم را مطرح می کنید (I firmly believe)، همه ی پاراگراف های بدنه هم باید آن را ثاپورت کنند. اما اگر عقیده ی تان ضعیف است (I agree to some extent) یک پاراگراف را موافق و دو پاراگراف دیگر را در ادامه در موافقت بنویسید (تذکر چزئی زیر را ببینید).

در یک مقاله ی مباحثه ای بهترین کار این است که فضایی مساوی را به هر دو طرف بحث اختصاص دهید که به معنای نگارش دو یا چهار پاراگراف بدنه خواهد بود. اگر سه پاراگراف بدنه بنویسید به معنای جبهه گیری واضح به نفع یکی از طرفهای بحث خواهد بود. پس مطمئن شوید که نظر نهایی تان به نفع آن طرف است.

در یک مقاله ی مشکل/راه حل مطمئن شوید که به همه ی بخش های سؤآل توجه مساوی می کنید. دو مشکل و دو راه حل کافی است. بهترین کار این است که درباره ی مشکلاتی ننویسید که نمی توانید برایشان راه حل ارائه کنید. راه های زیادی برای مرتب کردن چنین مقاله ای وجود دارد. شما می توانید درباره ی یک مشکل و راه حل آن در یک پاراگراف بنویسید یا می توانید در ابتدا به همه ی مشکلات و  بعداً به راه حل ها بپردازید.

وقتی روی پاراگراف بندی تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که هر پاراگراف به ترتیب زیر است:

  • ارتباط با پاراگراف قبلی: استفاده از First, Furthermore, On the other hand و غیره.
  • جمله ی تاپیک: ایده ی اصلی پاراگراف را به صورت عمومی توصیف کنید.
  • جملات پشتیبان: برای پشتیبانی از ادعای مطرح شده در جمله ی تاپیک از مثال ها یا توضیح بیشتر استفاده کنید.
  • جمله های تعدیل کننده: گاهی اوقات واضح است که یک ایده بی نقض نیست و ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد. شما می توانید تا جایی که ایده ی اصلی تان را کاملاً تخریب نکند به این مطلب اشاره کنید.
  • جمله ی خلاصه‌کننده: اگر جمله ای تعدیل کنند به کار برده اید یا چندین جمله ی پشتیبان نوشته اید، در نظر داشته باشید که با پارافریز کردن جمله ی تاپیک در انتها به سراغ ایده ی اصلی تان باز گردید.

تذکر جزئی: اگر یکی از پاراگراف های بدنه شما مخالف ایده ی اصلی است، آن را در ابتدا بگذارید تا پاراگراف های بدنه ی باقی مانده به طرزی منطفی تا نتیجه گیری تان جریان داشته باشند. حالت مشابه در یک مقاله ی مباحثه ای هم مصداق دارد.  اول طرفی را مورد بحث قرار دهید که با آن موافق نیستید تا آن نظری که در نتیجه گیری مطرح کرده اید به طرزی طبیعی به دنبال مورد قبلی اش بیاید.

پاراگراف نهایی: نتیجه گیری

تکنیک کلیدی: به خواننده ی خود چیزی برای در نظر گرفتن بدهید.

یک عادت شرکت کنندگان در آزمون آیلتس این است که مقاله را با خلاصه ای ساده از عقیده و ایده ی اصلی شان به پایان می رسانند. این هیچ ایرادی ندارد و می تواند انسجام اضافی ضروری را بی افزاید اما همچنین تلاش کنید نوعی توضیح هم برای جمع بندی اضافی کنید. این باعث می شود که ممتحن به هنگام نمره دادن به مقاله ی شما تآثیری قوی از آن گرفته باشد. یک نتیجه گیری کامل باید شامل این موارد باشد:

  • سیگنال جمع بندی: In conclusion, In summary, Overall,  و غیره.
  • دوباره مطرح کردن نظر: در یک مقاله ی عقیده ای می توانید به راحتی thesis statement اصلی خود را پارافریز کنید. در یک مقاله ی مباحثه ای باید در اینجا (قسمت نتیجه گیری) نظر خود را مطرح کنید و از عبارتی مانند Having considered both sides of the argument, I believe استفاده کنید…
  • خلاصه: ایده ی اصلی هر پاراگراف بدنه را به صورتی خیلی خلاصه پارافریز کنید. هرگز (در اینجا] از مثالها یا توضیحات استفاده نکنید. اینها باید در بدنه ی مقاله قرار بگیرند.
  • توضیحات برای جمع بندی: به خواننده چیزی برای فکر کردن بدهید. بر اهمیت مشکلی که درباره اش بحث کردید تأکید کنید. از خواننده درباره ی عواقب آتی در صورت عدم حلّ موضوع بپرسید. کارهایی را تجویز کنید که خواننده یا جامعه باید دنبال کنند.

تذکر جزئی: در بخش معرفی/مقدمه هچی چیزی را مطرح نکنید که کاملاً جدید است یا نیازمند توضیح با جزئیات است. این همچنین برای توضیح جمع بندی نیز مصداق دارد. (مطالب نهایی را) واضح نگه دارید. ایده ای ننویسید که بعداً نیازمند توضیح دادنش باشید