آزمون های کوتاه برای آموزش لغات زبان

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به چندین راه برای آموزش لغات پرداخته است اما در این بخش به آزمون های کوتاه برای آموزش لغات زبان اشاره می کند که برای بسیاری از زبان آموزان موثر است. پس با ما باشید.

آزمون های کوتاه برای آموزش لغات زبان
آزمون های کوتاه برای آموزش لغات زبان

اما آزمون های کوتاه برای آموزش لغات زبان را پرا و چطور امتحان کنیم:

اگر از فلش کارت ها و فهرست ها خسته هستید، آزمون های کوتاه واژگانی راهی عالی برای سنجش چیزهایی هستند که یاد گرفته اید و اطمینان حاصل می­کنند از اینکه معنای واژگان انگلیسی را واقعاً متوجه شده اید.

بسیاری از آزمون های کوتاه واژگان انگلیسی به صورت رایگان در اینترنت موجود هستند. با اینکه برخی آزمون های سنتی هستند، باقی بیشتر شبیه به بازی هستند؛ برای مثال ممکن است بازی مطابقت دادنی پیدا کنید که در آن لغات انگلیسی را با معنایشان مطابقت می دهید (معانی هم به انگلیسی هستند!)

همچنین می توانید آزمون های کوتاه خود را طراحی کنید با استفاده از هر منبعی که در بالا ذکر شد (فلش کارت، فهرست ها و غیره.).

مزایا

  • آن ها پیشرفت شما در زبان انگلیسی را با سنجش آنچه یاد گرفته­اید بررسی می کنند. آزمون های کوتاه به شما اجازه می دهند ببینید آیا واقعاً معانی لغات انگلیسی را که خوانده اید، می­دانید و می توانید به روانی از آن ها استفاده کنید. اگر در آزمون کوتاه موفق نشوید، دقیقاً خواهید دانست که باید بر روی کدام لغات کار کنید.
  • اغلب آزمون های کوتاه مربوط به واژگان رایگان هستند. شما می­توانید هزاران آزمون کوتاه زبان انگلیسی و بازی های مربوط به آن­ را در وبسایت ها پیدا کنید که در راستای نیازهای دانش­آموزان، زبان آموزان انگلیسی و زبان آموزان عمومی تجهیز شده اند.

معایب

  • به معنای واقعی نمی توانید با استفاده ی تنها از آزمون های کوتاه، لغات را از ابتدا یاد بگیرید. به بیانی دیگر باید آزمون های کوتاه را با یکی از شیوه های بالا ترکیب کنید تا بتوانید واژگان انگلیسی را پیش از سنجش آنچه می دانید یاد بگیرید.
  • برخی از آزمون های کوتان واژگانی از کیفیت خیلی بالا برخوردار نیستند، پس مطمئن شوید مواردی را انتخاب می کنید که لغات آشنا برای شما را دارند و اشتباهات سهوی یا نادرست ندارند.

چگونه از این شیوه به طرزی مؤثر استفاده کنیم

وقتی نوبت آزمون های کوتاه مرتبط با واژگان انگلیسی می شود، دو گزینه دارید: دنبال آزمون های کوتاه اینترنتی از پیش طراحی شده بگردید، یا خودتان آن ها را طراحی کنید.

اگر به دنبال آزمون های آنلاین می گردید، ما پیشنهاد می کنیم با وبسایت های مشهور شروع کنید.

یکی از گزینه ها سایت Free Rice است که قسمت English Vocabulary آن، دانش شما از لغات متنوع و سطح بالا را می سنجد. هر سؤال به شما یک لغت انگلیسی و چهار مترادف محتمل می دهد؛ گزینه ها هم به انگلیسی هستند، پس باید سطح بالایی از انگلیسی داشته باشید تا خوب عمل کنید.